Személyre szabott angol órák

Kiknek ajánljuk?

egyenreszabottAzoknak, akik…

  • sokszor nekirugaszkodtak az angolnak, de mindig abba is hagyták,
  • már régóta tanulnak angolul, és úgy érzik, nem jutottak egyről a kettőre,
  • akik tanulnak valamilyen intézményben, de úgy érzik, nem úgy, ahogyan szükségük lenne rá,
  • akiknek muszáj (meg)tanulni angolul,
  • azt hiszik magukról, hogy nem tudnak megtanulni angolul,
  • eljutottak már valamilyen, akár igen magas szintre is, de úgy érzik, nem tudnak tovább fejlődni.

Mit kínálunk?

Nehéz csupán azt írni, hogy órákat kínálunk, mert nem a hagyományos értelemben vett „haladjunk a könyv szerint”, vagy „csak beszélgessünk valamiről”, illetve „ma tanuljunk meg a múlt időt, és aztán olvassunk a Big Ben-ről”, angol órákról van szó.

Mi inkább foglalkozásokat tartunk 1-2 fő részére, melyek során:

  • figyelembe vesszük a tanuló érdeklődési területeit. Ha pl. valaki utálja az autókat, akkor nem törekszünk az autóalkatrészekkel kapcsolatos szókincs elsajátítására. Az évek során észrevettük, hogy a nyelvkönyvekben lévő olvasmányok túlnyomó része nemcsak minket nem érdekel, de a diákokat sem. Márpedig egy 90 perces órából teljesen felesleges 30 percet eltölteni egy olyan olvasmánnyal, ami nem érdekli a tanulót és 15 szót tanul belőle. Azt a 15 szót megtanulhatja máshogy is.
  • előre meghatározott célok mentén haladunk. Nem gondoljuk, hogy mindenkinek angolul kell tanulnia (lehet, hogy inkább németül, vagy franciául) és csak azért, hogy évekig hozzánk járjon, nem fogjuk javasolni a felsőfokú nyelvvizsgát. Ezért a tanfolyam elején az egyik legfontosabb kérdés annak tisztázása, hogy ki miért akar megtanulni angolul, illetve, hogy valóban meg akar-e tanulni angolul. Lehet, hogy azért nem jutott előre soha, mert az angoltanulást csak a környezete várta el tőle, de ő mindig is japánul akart tanulni. Mellesleg ebben is segíthetünk. :)
  • kérjük, sőt elvárjuk a tanuló segítségét, folyamatos visszajelzését. Nincs előre meghatározott séma, ami szerint haladunk, hanem igyekszünk a tőlünk telhető maximális rugalmassággal alkalmazkodni a tanuló gondolkodásmódjához, megteremteni a tanulást leginkább elősegítő, támogató feltételeket. Ha ő utál írni, akkor nem kell írnia. Ha ő csak úgy tud tanulni, hogy mindent leír, ám legyen. Ha irtózik a szövegértéstől, nem fogjuk erőltetni. Mindenki szeret valamit – a mi dolgunk ezt megtalálni, és ezt kihasználva elősegíteni a hatékony tanulást.
  • a tanuló kedvelt tanulási stratégiájára támaszkodunk. Vegyük például a szavak tanulását. Vannak, akik akkor tanulnak meg könnyedén szavakat, ha azokat sokszor, sokféle kontextusban, helyzetben hallják. Vannak olyanok, akiknek sokat segít, ha valamilyen formában elképzelhetik az elsajátítandó szavakat, mintha képeket látnának, vagy egy filmet néznének. Mások szívesen játszanak el egy szituációt az adott szókinccsel, mert szeretik a dolgokat érezni, tapintani. Lehet, hogy ezek valamilyen kombinációja lesz célravezető. Sose lehet tudni.
  • segítjük a tanulókat a tanulást akadályozó hitek, hiedelmek, meggyőződések átalakításában, valamint a kívánt tanulási stratégia felfedezésében, kialakításában, hatékony alkalmazásában. Ha valaki évekig tartó sikertelen tanulás után, kudarcélményekkel telve jön hozzánk, addig nehéz lesz hatékonyan tanulni, amíg nem hisz abban, hogy megtanulhat angolul. Munkánk során nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy a nyelvtanulás mellett fejlesszük a tanulási képességeket, önismeretet és a lelki élet minden olyan aspektusát, ami befolyásolhatja a nyelvtanulást.