Így folyik a tanulás

lufik

  • Első alkalommal egy ingyenes beszélgetés (konzultáció, szintfelmérés) keretében szeretnénk megismerni jövőbeli tanítványunkat. Meghatározzuk a célokat, felmérjük a tudásszintjét és egy rövid beszélgetés alatt törekszünk képet kapni arról, hogy mik azok a tényezők, amelyek eddig befolyásolták a (nyelv)tanulását, milyen tapasztalatai vannak a (nyelv)tanulással kapcsolatban.
  • Ha tetszett, járhat angol órákra fix időpontokban, de ha az valakinek kényelmesebb, lehet minden órán egyeztetni a következőt.
  • Nálunk nincsenek tanfolyamok. Munkánk alapelve az, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy tanítványaink a lehető legrövidebb idő alatt elérjék céljaikat, ehhez viszont arra is szükség van, hogy tanítványaink is befektessék a tanulásba a szükséges energiát. Ezért mindenkivel addig tanulunk, amíg azt látjuk, hogy nem egyedül vagyunk a tanulási folyamatban. Elsősorban azt szeretnénk elérni, hogy a tanítványok ne álljanak meg ott, hogy befizetnek egy tanfolyamot és utána ugyan elmondhatják, hogy angolra járnak, ami bizony nem egyenlő azzal, hogy angolul tanulnak. Ezért az órákat alkalmanként kell kifizetni (kivéve coachinglish): nem szeretnénk, ha a motiváció, ami napról napra elhozza hozzánk a tanítványokat az előre befizetett tanfolyamdíjban merülne ki.
  • A konzultáció során meghatározott célok alapján mi tematikát készítünk, általában 10 alkalomra. 10 alkalmanként sort kerítünk egy értékelésre, amikor nemcsak azt nézzük meg, hogy sikerült-e az arra a 10 alkalomra kitűzött célokat megvalósítani, hanem a tanítvánnyal/tanítvá nyokkal közösen értékeljük az addigi munkát és módszereket. Megbeszéljük, hogy minden úgy alakult-e, ahogy elvárta, elégedett-e a munkánkkal és miben kell változtatni. Általában véve elvárjuk azt, hogy visszajelzést kapjunk a munkánkról, ezt bármikor meg lehet tenni, nem kell a 10 alkalom végét kivárni.
  • Nálunk a tanulás nem végtelen. Bár nagyon örülünk annak, ha valaki évekig hozzánk szeretne járni, mégis a mi fejünkben minden diák esetében van egy kitűzött cél, így a tanfolyamnak a végét is szeretjük látni, legyen az 3 hónap vagy 2 év múlva. Célunk mindvégig az, hogy a tanítváy egy idő után egyedül is folytathassa a tanulást. Kicsit olyan ez, mint a vezetés: mikor az ember elvégezte a tanfolyamot és jogosítványt kap, még messze nincs meg a megoldás a fejében minden közlekedési helyzetre, de azt már tudja, hogy hová nyúljon és van elképzelése arról, hogy hogyan oldja meg a problémás helyzeteket. Ehhez viszont már nincs szüksége az oktatóra vagy tanfolyamra.
  • Nemcsak tanítunk, fejlesztünk is. Mi nemcsak nyelvet tanítunk, hanem tanulni is tanítunk. A fent említett önállóság elérésének érdekében olyan tanulási stratégiákat mutatunk be, melyek a későbbiekben segítik az önálló tanulást. Hiszünk az életen át tartó, élményszerű tanulásban, amely nem fejeződik be a velünk folytatott munka végeztével.