Bemutatkozás

Kedves Érdeklődő!

 

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy ellátogatott hozzánk. 

 

Egy angol nyelvi és tanulási készségeket fejlesztő központot alapítottunk.

Kérem, ismerkedjen meg küldetésünkkel, hitvallásunkkal:

Mi azt valljuk, hogy mindenki meg tud tanulni angolul. Az, hogy mennyire és hogy mennyi idő alatt, egyénenként nagyon különböző lehet. Ugyanakkor a lehetőség mindenkiben ott rejlik. Mi segítünk a hozzánk fordulónknak megtalálni a megfelelő módját annak, hogy tanulási képességeiket felszínre hozzák. Tanárként elsődleges feladatunk az, hogy megteremtsük az ehhez szükséges feltételeket. Hisszük és tudjuk, hogy mindenkihez el lehet jutni valahogy.

Munkánk során rengetegszer néztük végig azt, hogy vannak örök nyelvtanulók, akik szorgalmasan befizetik a tandíjat minden tanfolyam elején, de mindig pre-intermediate szintre iratkoznak. Vagy az iskolában olyan gyerekek, akik kerülik a tekintetünket, hátha sikerül újabb 45 percet kihúzni anélkül, hogy meg kellene szólalniuk és így evickélnek hónapokon, vagy akár éveken át. Végül valószínűleg kapnak egy kettest az érettségin anélkül, hogy akár egy percig is élvezték volna a nyelvtanulást.

A csakazértis! két okból jött létre: Önökért és értünk.

Ha szerencsénk volt, azt is megtapasztaltuk, hogy az ilyen gyerekek és felnőttek hirtelen megtáltosodnak, ha foglalkozunk velük, egészen egyszerűen azért, mert nem reménytelen esetek, ahogy azt magukról gondolták, hanem mert túlságosan izgultak vagy nem úgy tanították őket, ahogy ők tanulni szeretnének. Azért döntöttünk úgy, hogy azoknak a nyelvtanulóknak a figyelmét fogjuk keresni, akik így éreztek/éreznek a nyelvtanulás közben, hogy minél többüknek bebizonyíthassuk: a hiba nem bennük van, hanem a környezetben. És ez átvezet a következő ponthoz: a nyelviskola értünk is jött létre. Tudjuk azt, hogy egy nyelviskola, vagy gimnázium keretei között nem tudunk úgy foglalkozni tanítványainkkal, ahogy szeretnénk, a magas létszám, rövid idő és előre meghatározott szigorú követelményrendszer miatt. Szeretnénk úgy dolgozni, ahogy mi jónak látjuk, ahogyan mi hisszük jónak, mert tudjuk, hogy jó, hogy működik. A továbbiakban pedig leírjuk, hogy milyen elvek mentén folyik a tanulás nálunk.

 

Módszereinkről részletesen az alábbi hivatkozásokra kattintva olvashat:

Gyógypedagógiai megközelítés (Eszter)

 

Mindenféle bevezető nélkül azzal kezdeném, amit minden gyógypedagógus vall: ami jó a sérült gyerekeknek, az jó az egészségesnek is. Amikor még főiskolásként órákat látogattunk a kisegítő iskolákban, óvodákban és szakemberekkel beszéltünk a diákotthonokban, rácsodálkoztam arra, mennyi időt és energiát fektetnek az ott dolgozó pedagógusok abba, hogy megtanítsák a gyerekeket bármire: egy vonalat húzni, két számot összeadni, vagy egy verset elmondani. Sokszor úgy, hogy a sikernek még csak nyomai sem látszottak, a gyerekek századszorra sem tudták meghúzni a vonalat, összeadni a számokat, vagy elmondani a verset. És mi történt? A tanárok, óvónénik elmondták még tízszer, ötvenszer, vagy százszor és a gyerekek végül meghúzták, összeadták, elmondták.

Ez minden addigi kétségemet felülírta, hiszen hiába voltam addig is türelmes tanár, egy kicsit mindig lelkifurdalásom volt a többi tanulóval szemben, akik ugyanúgy kifizették a tanfolyam díját, vagy ugyanazon az iskolai órán ültek, nem akartam az ő idejüket rabolni azzal, hogy ugyanazt ezredszerre ismételtük. Innentől kezdve viszont nem féltem határozottabban differenciálni, azaz mindenkivel a saját tudása és tempója szerint foglalkozni.

A kulcs a bizalom, a türelem és a kitartás. Azt tapasztaltam, hogy már azzal sokkal jobban ment a nyelvtanulás, hogy közelebb kerültem a diákokhoz, hogy elkezdtem rájuk egyenként figyelni. Később, mikor tanulási zavaros gyerekeket kezdtem tanítani egy gimnáziumban, nagyon izgultam, hiszen jelenleg semmilyen módszertana nincs a nyelvoktatásnak pl. diszlexiás gyerekek esetében. Ilyen módszertan azóta sem készült (egy jó ideje azon dolgozom, hogy végre elkészüljön), de ha ma felteszi nekem a kérdést egy szülő, diák, vagy kolléga, hogy mégis hogyan foglalkozom a tanulási zavaros gyerekekkel, most már magabiztosan mondom azt, hogy fogalmam sincs, de majd megoldom.

A főiskolán, ahol jelenleg tanítok, ugyanezekkel a módszerekkel dolgozom az egészséges hallgatókkal is, és nagyon hálásak érte. A bizalom, a türelem, a megértés és a szeretet mindenkinél működik. Az angol innentől kezdve már csak hab a tortán.